El Storyboarding va ser una tècnica de creativitat utilitzada originalment per Disney per ajudar a gestionar la producció dels seus dibuixos animats. Walt Disney va crear el Storyboarding per ajudar els animadors i a la gent de producció a treballar en el desenvolupament d’un concepte.
Unes il·lustracions fetes ràpidament mostraven el tema principal de la historia i per tant cadascú podia tenir una sensació de la direcció i les necessitats de les pel·lícules que anaven a produir. L’objectiu de la tècnica és ser capaç de donar un cop d’ull a la pissarra i veure ràpidament què passa i com t’hi pots afegir.
Pots utilitzar-la per immergir-te a tu mateix i al teu grup en un problema o en un pla, per fer un Brainstorming d’idees, per crear comunicacions o per organitzar.
Procediment
Aconsegueix uns quants paquets de targetes de 3 x 5 cm. i retoladors brillants o Post-its de diferents mides. Ajunta la gent en una sala amb una cartellera de suro o altre tipus de mural on puguis enganxar coses i escull el tema. Escriu el tema en una targeta i penja-la a la cartellera.
En la cartellera, ordena les targetes en tres categories:
- Targeta de tema (estàs fent un Storyboarding pel tema principal).
- Targeta de capçalera (per aspectes generals, categories).
- Sub-targetes (per idees que cauen en l’àmbit d’una capçalera: detalls, idees a desenvolupar).Les targetes enganxades a la cartellera haurien de tenir un aspecte així:
Cavalca damunt les idees dels altres per buscar interconnexions entre elles i trobar noves idees. Considera cada idea com a rellevant.
Estructura el Storyboarding en dues sessions:
- La primera és pel pensament creatiu (no es permet la crítica!, ni que sigui constructiva)
- La segona és pel pensament crític.
Bibliografia
- © Jerry Martin, On creativity – Fifteen Ways to Leave Your… Un-creativity – Traducció i adaptació: Sèrie Tècniques de creativitat d'innovaforum