Quin valor té una idea? En tots els àmbits, però especialment en de la Creativitat Corporativa pel factor ‘escala’, les idees s’han d’avaluar adequadament. No n’hi ha prou amb una primera impressió: cal veure quin és el seu valor real i també el valor potencial.
Molt poc, molts cops, pot ser molt.
American Airlines
Una idea “petita”
American Airlines rep cada any en els seus serveis centrals de Dallas unes 45.000 idees dels seus empleats.
Una vegada, una assistent de vol va enviar-ne una amb una tapa de plàstic grapada. La tapa, explicava, era la coberta per a les cafeteres metàl·liques que els assistents de vol usen per servir el cafè. La seva funció era mantenir el cafè calent i evitar que es pogués esquitxar els passatgers en cas de turbulències. El procediment estàndard especificava que el servei de catering havia d’aprovisionar cada vol amb 10 d’aquestes tapes.
No obstant, la assistent de vol havia observat que al final de cada vol se’n llençaven com a mínim la meitat sense haver-les fet servir. Va proposar que només se n’aprovisionessin 5 per a cada vol. La companyia aèria va iniciar un estudi de la seva proposta.
Al principi, l’estalvi potencial de la proposta semblava irrisori – cada tapa costava només 1,5 cèntims, gairebé no valia la pena ni molestar-s’hi. Aviat es van adonar, no obstant, que estalviar 5 tapes significaria estalviar 7,5 cèntims en cada vol i, amb més de 2.300 vols diaris per cada un dels 365 dies de l’any, la seva idea de les tapes de cafetera de cèntim i mig suposaria estalviar cada any més de 62.000 dòlars.
Bibliografia
- © Alan G Robinson & Sam Stern a “Corporate Creativity, Pàg, 2, Berret-Koehler Publishers, Inc., San Francisco, 1997 – Traducció innovaforum