En l’àmbit de la Creativitat Corporativa, vendre i defensar la teva idea sovint té a veure amb vendre per obtenir més recursos, més enllà de tu mateix. Heus ací els 10 consells més importants per crear suport per a la teva idea, sorgits de l’experiència.
- Engreixa-la. Aconsegueix que la teva idea tingui prou “chicha”. Pensa en totes les possibilitats. Construeix un cas de negoci sòlid. Perquè és bona, com beneficiarà a la teva organització i al consumidor? Quin és el guany potencial, com serà de difícil implementa-la? Beneficia a tota la companyia? Quines són les conseqüències de no dur-la a terme? Obtingues algunes dades, fins i tot si són subjectives.
- Demana consell. En comptes de demanar pressupost o recursos, demana consell als inversors clau.
- Deixa perdre la propietat. És més important que la idea progressi que obtenir reconeixement per una idea que no va enlloc. Comparteix les teves idees i permet que altres les millorin. Actua com si fos la idea de tots. ‘Doncs, què en penses, com et sembla que funcionaria? Com la canviaries per fer-ne una millors solució?’ Deixa que altres obtinguin reconeixement per les idees.
- Construeix la teva credibilitat fent un gran treball. La confiança es guanya amb el temps. Un cop t’has posat a prova, vendre idees es torna més fàcil.
- Desenvolupa empatia amb consumidors i clients. Compren i comunica clarament l’estratègia amb consumidors o clients respecte a la idea. Quin és el problema o l’oportunitat que la idea resol? Altrament, ningú la comprarà.
- Fes pre-venda. Sempre que sigui possible, fes pre-venda d’un en un abans d’anar a una reunió amb múltiples compradors.
- Ven en equip. Les bones idees rarament es venen per menys de 2 persones. Crea equips multifuncionals que vagin amb tu a les reunions a presentar la teva idea.
- Comprèn i ven al “I jo que en trauré” de la teva audiència. Pregunta a la gent quines són les seves necessitats. On voldrien ser? Disposa el treball preliminar per presentar la teca idea de manera que la teva audiència capti de seguida el valor que tindrà per a ells. Personalitza i presenta la teva idea com una idea per satisfer les seves necessitats. Això t’ajudarà a aconseguir una implicació real en comptes de tenir només potencials compradors.
- Gestiona les expectatives. Sigues conscient que quan s’implementen noves idees, les coses empitjoren abans d’anar millor. Estableix aquestes expectatives sense perjudicar l’entusiasme per la idea.
- Persisteix. Requereix un esforç continuat i treballar dur. Recorda que Maquiavel va dir: ‘L’innovador te com a enemics tots aquells als qui els va anar bé amb l’antic, i tebis defensors en aquells a qui els pot anar bé sota la nova llei.’
Bibliografia
- © Alain Rostain & Innovation Network, Heads up! de 06.06.2002 – Traducció: innovaforum