Pivotar. Només les startups? Pot pivotar un negoci tradicional?

Pivotar no és només coses de startups. Llibreria Tècnica de Sabadell ho ha fet en un negoci tan tradicional com una llibreria.

Pivotar. Ràpidament ens suggereix startups tecnològiques. Poden pivotar només les startups? Pot pivotar… una botiga de tota la vida?

Això va fer la Llibreria Tècnica de Sabadell, especialitzada en llibre tècnic i novetats, que venia a advocats, metges, hospitals, universitats, etc. El negoci va funcionar bé molts anys, fins que va arribar la crisi: baixada dràstica de vendes, impagats, … Aquí ho explica.

Tancar una botiga, passar de 20 empleats a 5 empleats, … tancar del tot?

Van decidir pivotar de llibre tècnic i novetats al llibre de segona ma (venda de molt baix cost) i al llibre antic (rareses, incunables, alt valor afegit). Ara, per Internet, reben comandes d’arreu del món: col·leccionistes, biblioteques, altres llibreries, buscadors de rareses.

A part de canviar el tipus de llibres, tècnicament podem dir que van fer un triple pivot: de segment de consumidor, d’arquitectura de negoci i de canal. I canvi de proveïdors: ara compren biblioteques senceres a particulars.

Parlant amb en Santi Seguí em deia: Contínuament anem provant coses noves, perquè mai saps què et funcionarà. Després de tants anys mantenen l’esperit emprenedor.